czwartek, 30 kwietnia 2015

Mity związane z jogą

Joga to bardzo dobre ćwiczenia dla każdego. Odprężają umysł, wzmacniają ciało, a więc można mówić o samych korzyściach. Od kiedy ćwiczę jogę, czuję się znacznie lepiej i bez wątpienia nie żałuję tej decyzji, że zaczęłam praktykować ten sposób na aktywność fizyczną każdego dnia. W zasadzie to żałuję tego, że nie zaczęłam znacznie wcześniej. Być może, dlatego, że miałam sporo obaw, a to wszystko na skutek tego, że byłam pod wpływem mitów, które krążą na temat jogi. 

Jakie to mity? Powszechnie można usłyszeć tu i ówdzie, że jeśli już ćwiczymy jogę, to tylko i wyłącznie z instruktorem, a to są koszty i konieczność wychodzenia z domu nawet wtedy, kiedy nie mam na to ochoty. Słyszałam również, że niedokładne ćwiczenia jogi może być powodem różnych dolegliwości. To jednak kolejny mit. Zarówno w sieci jak i w formie zwykłych książkowych poradników mamy dostępnych wiele informacji na temat tego, jak ćwiczyć jogę. Skorzystałam właśnie z takiego podręcznika i okazało się to jak najbardziej wystarczające. Jak więc widać, joga nie jest niczym strasznym, każdy może ją stosować we własnym domu, co też gorąco każdemu polecam.

3 komentarze:

  1. Ja polecam ćwiczyć z poradnikiem i kanałem na youtubie :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. ja chyba zacznę właśnie w domu, zbieram się do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mimo, ze zaczynalam cwiczyc sama i teraz tez zazwyczaj praktykuje w domu to od czasu do czasu staram sie pojsc na jakies zajecia zeby dowiedziec sie jak dokladnie jakas pozycje powinno sie wykonywac i rowniez podczas zajec grupowych mozna sie duzo wiecej nauczyc i dowiedziec niz praktykujac samemu. I nie zgodze sie z Toba w kwestii tego ze prze joge nie mozna sobie zrobic krzywdy. Trenujac dluzej chcemy bawic sie w coraz trudniejsze pozycje ktore wykonywane bez asekuracji lub bez odpowiedniego przygotowania moga doptowadzic do roznego rodzaju kontuzji. Rowniez borykajac sie z roznymi kontuzjami czy innymi dolegliwosciami cwiczac niektore pozycje mozemy sobie tylko pogorszyc dlatego jak nie jestesmy czegos pewni najlepiej pojsc kilka razy na zajecia i sie dopytywac.

    Ale oczywiscie joge kocham uwielbiam i ubostwiam i nie wyobrazam sobie bez niej zycia. ;) po prostu wszystko trzeba robic z glowa i bezpiecznie.

    Namaste 😻

    OdpowiedzUsuń