piątek, 29 maja 2015

Moje asany

Dla jednych osób joga jest metodą kontrowersyjną, dla innych to najlepszy sposób na ćwiczenia fizyczne i na odprężenie. Jeśli chodzi o mnie, to na początku także miałam pewne obawy, ale wynikały one chyba z niewiedzy na temat tego, czym jest joga i jakie może ona przynieść korzyści. Od kiedy zaczęłam stosować jogę, wiem znacznie więcej i na pewno nie zmienię formy mojej aktywności. Joga to ćwiczenia fizyczne, które opierają się o pewne pozycje. Posiadają one specyficzną nazwę, a mianowicie są to asany. Jeśli miałabym w tym miejscu wymienić wszystkie pozycje w jodze, to mogę je sklasyfikować, jako pozycje stojące, siedzące, odwrócone, balansujące, leżące oraz relaksacyjne. Wiedza ta na pewno jest bardzo pomocna dla każdego, a szczególnie dla tych, którzy ćwiczą w domu. Ja osobiście wolę grupowe zajęcia jogi.


6 komentarzy:

  1. osobiście nigdy nie miałam przygody z jogą, ale wygląda dosyć ciekawie :P
    super blog, zapraszam do mnie :)
    gabaporada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Próbowałam kiedyś jogi, nawet byłam na kilku zajęciach ale u nas to jest bardziej "lifestyle" niż sport. Niestety nie przypadł mi do gustu ale za to siłownia i fitness bardziej mnie relaksuje :)
    Pozdrawiam i zapraszam: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście bardziej lubię pilates, jednak za jakiś czas mam w planach zacząć ćwiczyć jogę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie uważam, że joga jest kontrowersyjna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham jogę, najbardziej według szkoły Iyeangara. Również uważam, że najlepiej ćwiczyć w grupie pod okiem nauczyciela. I tak, znam osoby, które uważają, że joga to dzieło szatana:)

    OdpowiedzUsuń