piątek, 28 października 2016

Jaka mata do jogi?

Joga, to treningi, które z upływem lat zyskują coraz większą popularność. Przede wszystkim znana jest z tego, że bardzo rozciąga ciało. Dlatego zanim zaczniesz trenować sprawdź nie tylko swoją siłę fizyczną, ale i koordynacje. Joga jednak szczególnie zalecana jest tym, którzy cierpią na nadmiar stresu. Joga bowiem odpręża nie tylko ciało, ale i umysł. Ważne jednak, by zadbać o bezpieczeństwo treningów, a to chociażby za sprawą mat, czy innego rodzaju akcesoriów. Dlatego też poniżej nie tylko powiemy o samych materiałach, ale i o tym, gdzie można je kupić.  

Maty do jogi – na co zwracamy szczególną uwagę? 

Tu wchodzi w grę przede wszystkim materiał i wymiary. Biorąc pod uwagę pierwszy aspekt, który zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i utrzymanie. Jak wiemy maty do jogi powinny być antypoślizgowe. Kupując mate chcemy też, aby nie brudziła się, oraz by można z niej korzystać przez dłuższy okres czasu. Najpopularniejsze materiały z których wykonane są maty do jogi, to materiał PVC Materiał ten słynie z trwałości, oraz odporności na zabrudzenia. Kolejny przykład, to materiał TPE, który aktualnie uważamy jest nie tylko za bardziej trwały, niż materiał PVC, ale i ekologiczny.  Kolejnym, uznawanym materiałem jest kauczuk. Choć kauczuk odporny jest na zniszczenia, to jego czyszczenie może wydać się nieco bardziej skomplikowane, ponieważ czyszczenie odbywa się ręcznie, najczęściej przy pomocy sprayu, lub octu jabłkowego. 

Długość maty do jogi powinna być zgodna ze wzrostem trenującego. Ważna informacja – aktualnie na rynku dostępne są maty mierzące nawet do 220 centymetrów. Jej szerokość z kolei zazwyczaj mieści się w granicach 60 centymetrów. 

Do kupienia w internecie i nie tylko 

Czyli mowa tu o wszelkiego rodzaju sklepach z akcesoriami do fitness. W sieci mamy również wiele aukcji, sklepów poświęconych matom do jogi. Osobiście polecam matę firmy Sissel.

Ale istotne są również inne akcesoria takie jak chociażby pokrowce, czy plecaki do maty. Oprócz tego idąc na każdy trening nie powinnaś zapominać o paskach, klockach, czy wałkach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz